Srednja šola za oblikovanje Maribor je partner v projektu Secesija skupaj z drugimi partnerji iz Hrvaške, to so: Šola uporabnih umetnosti na Reki, v Zadru, Splitu, Puli, Zagrebu in dijaki dijaškega doma Podmurvice.
Projekt je trajal od oktobra 2022 do maja 2023. V tem obdobju smo z dijaki izvedli sedem aktivnosti:
- Opazovanje po predlogi, fotografija ali izlet; risanje, fotografiranje ali snemanje umetniškega, arhitekturnega ali kiparskega dela, samostojnih ali skupinskih del.
- Izdelava rekompozicije/redefinicije izbranega dela, uporaba digitalnih ali klasičnih izvajalskih orodij, pisna razlaga razlogov za spremembo, individualna ali skupinska dela.
- Dekorativnost secesijskih elementov na predmetih uporabe (oblika embalaže, aplikacija na oblačilih), predstavitev, predavanje, samostojna ali skupinska dela.
- Raziskovanje oblikovanja secesijske črke ali risanje lastne secesijske črke, tj. pisave v hrvaški abecedi, uporaba digitalnega performansa, predstavitve, individualna ali skupinska dela.
- Animacija (do ene minute) s secesijskimi elementi, pisna animacijska vsebina, scenosled, izvedba v tehniki po lastni izbiri, individualna ali skupinska dela.
- Infografika o značilnostih secesije/risba enega predstavnika po izbiri s podatki o delih, individualnih ali skupinskih delih.
- Secesijski koledar za leto 2024, oblika in dimenzija po izbiri, tiskani ali digitalni izdelek, individualno ali skupinsko delo.
- Organizacija razstave na Šoli uporabnih umetnosti na Reki, galerija.
Z našimi deli smo sodelovali pri danih aktivnostih, aktivirali dijake pri delu, mesečno objavljali fotografije zaključnih del na platformi e-Twinning iz svojega profila in profila dijakov, objavljali opise opravljenih aktivnosti in spremljali aktivnost drugih partnerjev ter članov v okviru projekta Secesija.
Cilji in namen projekta:
- Spodbujati sodelovanje med učitelji in dijaki na kulturnem področju in pri likovnih delih, nastalih v obdobju secesije;
- uporabljati platformo e-Twinning in nenehno objavljati dela;
- razvijanje samozavesti in samospoštovanja pri učencih, bogatenje ustvarjalnosti;
- spodbujanje skupinskega dela z namenom spodbujanja socialno-čustvenega razvoja in duševnega zdravja.
Vsi promocijski materiali (katalogi, objave na družbenih omrežjih ipd.) bodo postali trajno gradivo za delo z dijaki in s sodelavci. Pričakujemo, da bodo dijaki prepoznali vrednost secesije in bodo promotorji uporabe kulturnih vrednot v svojem okolju. Na ta način bo izvedba projekta močno vplivala na prihodnje sodelovanje partnerjev in članov projekta ter življenje širše lokalne skupnosti.
Mentorica Marija Toure.
Izdelki dijakov: