Slovenec, ki ima na Youtubu skoraj 27 tisoč naročnikov: Če ne držiš tempa, pozabijo nate
Ne oziram se na všečke. Svojim sledilcem želim dati vsebino, za katero mi ni pomembno, kolikšen je njen doseg. Pomembno je, da vidijo nekaj od mene, pravi Jaka Krčovnik, ki ima kot Jack on the Box na kanalu YouTube blizu 27.000 naročnikov.
S prijateljem, ki je bil tistega dne na večerji, sta uredila profil in ga kratko malo poimenovala Jack on the Box. “O imenu takrat nisem razmišljal, saj si nisem mislil, da bom prišel tako daleč. Da bom tako redno delal vsebine.” Uporabniki in sledilci ga poznajo prav pod tem imenom, zato o spremembi ne razmišlja. Jaka Krčovnik je eden bolj prepoznavnih slovenskih vlogerjev, ki je svoj prvi video na spletnem portalu YouTube objavil leta 2016. Od takrat jih je posnel že preko 150.
Biti moraš aktualen
V prostem času rad igra igrice “kot vsak običajen najstnik. A jih ne igram ves dan, nisem zasvojen. Zvečer jih igram, ko mi je dolgčas. Rad grem ven s prijatelji, recimo v kino.” Dve leti se je ukvarjal tudi s športom, a je bilo časovno težko uskladiti šolo z videi in rekreacijo, zato se je slednji odpovedal.
Jaka skuša biti odprt za vse vsebine, ni se (še) specializiral za določeno vrsto, vendar prizna, da se malo lovi. “Preizkušam, kaj se bo najbolj prijelo. Imam mlade gledalce, ki rastejo z mano. Tipam, kaj jim ustreza, kaj jim je všeč. ‘Problem’ je v tem, da jim je vse, kar posnamem, po navadi všeč. Tako težko rečem, ali bi bila bolj uspešna predstavitev kakšne stvari ali denimo mojih dni na morju.” Odloča se med tem, ali bi predstavil stvari ali svoje življenje ali mešane vsebine. “Za zdaj delam mešano in je kolikor toliko uspešno.” Tudi glede dolžine videov na spletnem portalu ni enotnega recepta za uspeh. Mariborski youtuber vsem svetuje, naj bodo pri vsebinah aktualni, naj redno snemajo videe. “To, kar se dogaja v svetu, uporabi v videih. Ne moreš danes govoriti o stvari, ki je stara štiri mesece. Ker o tem že vsi vse vedo.” Kot primer navede tragično smrt košarkarja Kobeja Bryanta: “Če bi le dan kasneje govoril o tem, ne bi bilo aktualno.”
Tudi kvaliteta videa mora biti vsaj solidna, izpostavi Jaka in še hitro doda, da je mogoče danes snemati že z dobrim telefonom. V času pogovora, ko je bila osrednja tema v svetu širjenje koronavirusa pri sosedih Italijanih in so primere okužb že imeli tudi na Hrvaškem, pri nas pa ne, na kanalu mladega ustvarjalca še ni bilo videa o koronavirusu. “Joj, ne vem, kako bi se sploh tega lotil. Ker je vse strašno. Virus je resna zadeva, ampak si mislim, da pri nas situacija ni tako resna. Potem pa ugotoviš, da je že v Italiji. Opazil sem, da so pri nas trgovine že bolj prazne, manj stvari je na policah. Ljudje se pripravljajo na to, zato bi lahko posnel video.”
Šola na prvem mestu
Informacije pridobi s spleta in od drugih youtuberjev. “Ne bi rekel, da je to posnemanje oziroma ponavljanje. To vsi počnemo. Novice ti povedo sošolci, prijatelji, družina, ti pa jih zapakiraš v video.” Za mlade pravijo, da imajo sicer zelo kratek razpon pozornosti. “To je delno res, ja. Vseeno smo najstniki.” V šoli težav s tem sicer nima, prizna pa, da je to tudi odvisno od tega, za kakšno učno uro gre. “Imam nekatere učitelje, ki znajo zelo dobro razlagati, imajo dober glas in jih rad poslušam. Pridejo pa takšni, ki so sitni in se jih ne da poslušati 45 minut. Pri teh si kar malo nervozen, gledaš na uro, kdaj bo konec, in nisi zbran. In razmišljaš, kaj bi lahko v tem času posnel.”
“Šola je vedno na prvem mestu. To je mama vedno rekla. ‘Če ne bo šola urejena, je youtube zaprt.'” Pridno se mora učiti in delati za šolo, pa gre vse skozi. Za druge slovenske youtuberje pravi, da njihovih videov redno ne gleda, jih pa spremlja. Izpostavi Komotar Minuto. “Komotar je zame car.”
Po svetu mu je posebno všeč, kar počne Slovak David Dobrik, pravi pa, da se nikoli ni omejil zgolj na eno osebo. “Všeč mi je, kar imam med priljubljenimi, če se pojavi kakšna dobra slikica za predogled, ne morem, da je ne bi kliknil. Nimam določenega youtuberja, v katerega bi bil ‘zaljubljen’, ampak spremljam različne stvari. Odvisno od počutja.” Spletni portal YouTube tudi predlaga vsebine glede na interese posameznika in Krčovnik je s predlogi algoritmov običajno zelo zadovoljen.
Z vseh koncev Slovenije na srečanje
Nedavno sta minili dve leti, kar je kot 14-letnik organiziral svoj prvi Meet & Greet, dogodek, na katerem so ga lahko spoznali vsi, ki ga sicer spremljajo prek spleta. Razmišlja tudi o novem, vendar je treba najti ustrezen prostor in se organizirati. Za prvega je pričakoval, da se bo njegovemu vabilu odzvalo 150 ljudi, prišlo pa jih je okoli 400. Narediti si je dal celo karte z avtogramom. “Napolnili smo dve veliki dvorani.”
Opaža, da se je v zadnjih dveh letih spremenil, še najbolj pa njegov glas. “Ko sem bil mlajši, sem imel bolj piskajoč glas. Sedaj tudi vzamem youtube veliko bolj resno tudi zato, ker imam precej večje število sledilcev: prej 12.000, sedaj 26.000.” Je pa na njem nekaj, česar ni spremenil. “Frizura ostaja enaka. To je moja frizura, moja zadeva, ta mora ostati enaka.” Enkrat ga bo zagotovo prijelo, da se bo postrigel na krajše, obljubi pa, ta bo to storil pred kamero.
To, kar zanima mlade
Kot youtuber mlajše generacije Jaka Krčovnik zelo dobro ve, kaj je tisto, kar mlade pritegne k ogledu videov na spletni platformi. Katere vsebine jih zanimajo? Za katere stvari že med snemanjem ve, da bodo uspešne, če uspešnost merimo s številom ogledov? “Kakšna dobra stvar, ki se mi je zgodila v življenju. Odličen je bil video norij, ki smo jih počeli ob koncu valete. Zbral je ogromno ogledov v zelo kratkem času. Tudi predstavitve elektronskih stvari in pripomočkov, novi telefoni. Stvari, ki jih ljudje ne morejo tako enostavno dobiti v roke. Sam imam k sreči to možnost, da jim to lahko predstavim. Tretja stvar pa so aktualne stvari za mlade. Ko se sprehodiš po youtubu, to takoj opaziš. Določeni izzivi, to se prime.” Opaža tudi, da je več všečkov, če je zraven dekle. Življenje, elektronske stvari in aktualno, povzame mladi Mariborčan, ki je prepričan, da je prav zaradi tega, ker ve, kaj je najstnikom všeč, lažje, če delajo videe mladi za mlade. “Lažje nam je kot kakšnemu štiridesetletniku, ki skuša biti smešen in ima fore, za katere misli, da so smešne, pa nam sploh niso.”
Kaj je bistvo tovrstnih srečanj – so se mladi želeli z njim v živo pogovarjati ali zgolj narediti selfie? Jaka odgovarja, da brez fotografiranja ni šlo. “Seveda so se vsi hoteli slikati. Tudi jaz bi se hotel z nekom, ki mi je všeč in je v redu. Naredil bi vse, da se z njim fotografiram.” Ko ga vprašamo, kakšen je po njegovo popoln selfie, razkrije, da se zdi na fotografijah sam sebi zelo čuden. “Prava poza je dober nasmešek in v redu pogled. To je to.” “Ljudje so prišli v Maribor iz Murske Sobote, Portoroža, iz vse Slovenije. Takrat je bil sneg in neka mama mi je povedala, da so se vozili tri ure, da so prišli na srečanje.” Sledilcem ogromno pomeni, da se lahko z njim rokujejo ali ga objamejo, še doda. Spomni se tudi poljubov, ki jih je dobil od sledilk. Računa na to, da ga bo s tem, da je zdaj starejši, spremljalo vedno več punc. “Kar me sploh ne moti,” šaljivo doda.
Negativcev ni veliko
Komentarji ga ne motijo, niti negativni. Super je, če kdo napiše “ta video mi ni všeč zaradi določenih stvari”. To je edini način, da izve, ali je kaj narobe. Pravi, da sam sicer ne bi nikoli nikomur nič slabega napisal. Najboljše je takšne komentarje ignorirati, saj človeka s tem najbolj prizadeneš,” je prepričan Jaka, ki večinoma dobi sicer pozitivne komentarje, po katerih vidi, da je ljudem všeč, kar počne in za kar vlaga svoj trud. Negativcem ne želi posvečati pozornosti.
Kot Jack on the Box zaradi velikega števila sledilcev v vsakdanjem življenju nima prednosti. “V gostilni me ne postrežejo pred drugimi, če ste to mislili,” pravi. Ga pa ljudje prepoznajo na ulici. “Grem v nakupovalni center, pa me ljudje na skrivaj slikajo med izložbami, ker ne upajo priti do mene.” Rad se fotografira, čeprav mu je včasih tudi malce odveč, a to je del življenja, ki si ga je izbral, pravi. Takšen način življenja, na katerega se je že povsem navadil, bi bil pripravljen ohraniti do konca svojih dni. “S tem, kar jaz počnem, lahko v Sloveniji preživiš, če si dober. Nekaj ljudi pri nas od tega lepo živi.” Star je komaj petnajst let in mu youtubanje za zdaj predstavlja hobi. Kako bo v prihodnosti, ne ve.
Kdo je za kamero?
Če kak video preseže število sto tisoč ogledov, je s tem več kot zadovoljen. “To je super. Imam le nekaj takšnih videov. To so tisti, ki so bili res dobri ali zelo aktualni. Bil sem prvi v Sloveniji, ki sem predstavil iPhone X. Ta video ima 170.000 ogledov. Česa takšnega ne dosežem vsak mesec.”
Za razgibanost videov skuša poskrbeti tudi z raznolikimi kadri, za kar velikokrat poseže tudi po videih, posnetih z dronom. Pogosto je tudi nekdo za kamero, ki ga snema, kdo je to, pa je skrbno varovana skrivnost. “Nekateri vedo, ampak ljudje me ves čas sprašujejo o tem. Zakaj jih to tako zelo zanima?” Razkrije le toliko, da mu občasno pomagajo prijatelji, včasih družina, kdaj pa samo postavi kamero na stojalo. Tem za videe mu počasi zmanjkuje, pove po pravici, zato je hvaležen za ideje in predloge prijateljev. “Na youtubu zadnje čase ni veliko novih trendov, izzivov. Večino teh je prevzel Tik-Tok, vsi so na Tik-Toku.” Krčovnik je tudi sam že promoviral svoj profil na novem družbenem omrežju, vendar zanj še ni posnel nobenega videa. Pa že ima preko tisoč sledilcev. Prepričan je, da ta nova platforma omogoča tudi neznanemu Slovencu, da si zelo hitro nabere 50 tisoč ogledov in postane prepoznaven. Meni pa, da tovrstna omrežja ne morejo preživeti več kot leto ali dve. Zato bo sam ostal zvest kanalu Youtube.